Wednesday, October 3, 2012

Birthday Bash !

Assalamualaikum..

Hai~ Entry ni asalnya aku nak tulis pada 2 Oktober..Namun malangnya,line wifi pada 2 Oktober tu macam siput yang merangkak-rangkak nak naik atas daun..taknak lah sebut siput ape kan~ Pandai-pandai lah pikir~ hihihi..So,straight to the point,entry kali ni adalah untuk cerita pasal birthday celebration aku yang ke-19..Which was on 2nd of October 2012..

Birthday kali ni memang special sebab macam-macam emosi bercampur..Emosi apekah ? Ok~ Meh nak cerita~ First of all,agak SEDIH~ why ? Well,aku ni tak pernah duk asrama sedari sekolah lagi..time PLKN n Foundation tu lah waktu aku mula2 belajar duk kat asrama..tapi time to,birthday aku tetap celebrate kat rumah..So,dalam kata mudahnye,ni la kali pertama birthday aku diraikan tanpa keluarga disisi~ ececee..Sedihkan cerita ni ? Sedih kan ? hehehe

Secondly,rasa EXCITED..sebab ? mudah je..birthday kali ni lah pertama kalinya aku join 'flourisation ceremony' atau perang tepung..Sebelum ni memang tak pernah..jadi agak excited lah..memandangkan Encik Jemba memang bersungguh-sungguh nak tepungkan aku,aku jadi redha je bila kena tepung+telur+kunyit+air+aising tu..hehehe

Third,rasa NERVOUS..sebab ? of course la sebab upacara tepung tu kann~ haih~ org first time.mesti lah nervous..haihh~ bukan ape~ time aku tepungkan Kritha tu,memang nampak kesian sangat kat Kritha~ tepungt tu sampai masuk mata..& lepas aku kena tu baru tahu,seksa jugak bila ditepungkan ni..walaupun ditepungkan secara tak surprise..hihihi..tapi fun & havoc lah..Best sangat~ hahaha

Fourth,sangat HAPPY..sebabnye~ well,for the first time ever,untuk birthday kali ni,Q nyanyi lagu Happy Birthday..Untuk sesiapa yang kenal Q,memang akan tahu bahawa Q ni bukan lah jenis yang sweet..yang akan buat sweet things..bagi2 bunga ke..hadiah ke..nyanyi2 ke..tapi kali ni Q sanggup nyanyi..so,itu adalah SANGAT..SANGAT..SANGAT SWEET,ok..hahahaa..Thanks,dear :) 

Jadi,kat bawah ni,aku sediakan sedikit gambar untuk tatapan & kenangan..kikiki..

Me & Dayah..terima kasih sbb sudi terlibat sama walaupun tengah kurang sihat~

Agak chaos adegan2 kejar mengaejar & tepung menepung malam tu~

Aziz dapat telur sebijik kat atas kepala dia..hahaha..

Me & Jemba..perancang utama perang tepung ni~

muka lepas kena tepung,aising,kunyit & telur

Jem & Aziz yang sweet belikan kek perisa kopi..I like..thanks

Like one of the Picts,I say~ hahaha

Me,Yana & Pa'an..I love u guys..serta Dayah yg tukang snap gambar ni

This is legend~ I like~ hahaha..
The front look~
Me & Jemba.. :)

Jemba &  Aziz :)

 So...The wishes :

1) The first one goes to both of my parents..Umi & Abah,terima kasih sebab jaga Along sepanjang 19 tahun ni..support makan minum,bagi didikan..duniawi & ukhrawi..Terima Kasih..Halalkan setiap makan minum Along.. :')

2) My younger siblings : Terima Kasih adik2 Along yang nakal & gong..terima kasih sebab boleh tahan dengan perangai Along yang kadang2 gong ni..hihihi...

3) To Q : Terima Kasih,syg..sbb nyanyi..walaupun dgn suara yang sangat mengantuk..hihi..sangat2 sweet..aisarangyu~ :)

4) To my BEN friends : What an awesome night..you guys are my awesome friends..Walaupun baru sebulam kita kenal2..(yang UiTM Kuantan tak kira..da setahun kenal) Terasa macam dah berabad kenal..korang sangat sweet,sangat baik..sayang korang semua :)

5) To those who wished on my birthday: Terima kasih atas ingatan & doa anda semua..sangat saya hargai.. :)

Sekian saja untuk kali ini..sampai lain kali..Assalamualaikum :)

Salam Sayang,
Ayumiqachan :)