Thursday, October 4, 2012

Hectic !

Assalamualaikum..
 
Hello~ Hari ni,aku nak kongsi satu benda..yelah,sekarang ni tengah online kat Perpustakaan UniSZA..line mmg laju..Alhamdulillah..Jadi,sambil2 rehat2 ni,nak jugak lah lepaskan perasaan sikit kat blog ni..hihihi.. 
 
OK ! Hari ni hari Khamis..yang sangat2 membuat aku agak TENSION & PENAT SANGAT !! Sebab ? Keep on reading and you'll know why~ :)

First of all,today,at 8am,I had Akhlak & Akidah class..the tense started here where I was expecting for my group to present today..Tapi,Alhamdulillah,tak kena bentang ape2 pun..sangat beruntung..lepas je kelas tu,kami (aku,Yana,Dayah & An) bergerak ke cafe untuk makan la kan..lepas tu kami berpisah haluan..An & Dayah nak segera g hantar Slip Pengesahan Pendaftaran Subjek sementara aku & Yana balik ke bilik sebab kami nak ambik slip kami yang tertinggal kat bilik~ 
 
Maka bermula saat aku menjejakkan kaki ke rumah tu,tekanan perasaan mula datang..Time tu,agak pressure sebab dalam keadaan aku yang berpeluh2 & panas tu,pintu bilik aku tu buat hal pulak !! Entah menatang ape yang terlekat dalam tu sampai tak boleh buka pintu tu..berpeluh-peluh aku try bukak pintu tu..sampai ada housemate yang kesian datang membantu..tangan aku pun sampai merah2...hampir 15minit mencuba tu,aku fed-up sangat..lalu aku turun ke bilik Yana..Memang penat sangat waktu tu..lepas Yana siap print slip dia tu,kami turun..nak ke pejabat asrama..mintak kunci spare..
 
Dalam perjalanan tu,Umi call..Katanya,abah ada kat Gong Badak sekarang ni...aku yang tadinye tension kembali semangat..kikiki..maklumlah,time aku balik minggu lepas,abah ke KL...jadi agak rindu lah pada abah..hihihi...Dalam perjalanan tu jugak,Yana tiba2 dapat mesej mengatakan ada kelas UBI C6...maka tinggallah aku seorang diri berjalan kaki ke pejabat tu T.T
 
Sesampainya kat pejabat tu,aku menceritakan masalah aku tu..puan yang kat kaunter tu suruh aku balik ke bilik & tunggu pekerja maintenance datang buka pintu tu..maka dengan keadaan yang masih penat,aku berjalan balik ke bilik..sesampainya kat bilik aku tu,aku nampak kereta abah terparking kat parking kat bawah..tak lama lepas tu pulak,pekerja maintainance sampai~
 
Pekerja maintenance tu berjaya bukak pintu tu..alhamdulillah..sedang pekerja tu sibuk2 baiki intu aku,aku mintak nak turun jumpa abah kejap..hihihi..melompat-lompat aku turun..haih~ biasalah..rindu kat abah kan~ lepas tu terus salam & cium pipi abah.hehehe..lepas cakap2 sekejap ngn abah,abah kata dia kena balik segera..abah pesan suruh belajar molek2..lepas tu abah kata selamat hari jadi..hihihi..sweet nye abah...huhuhu..
 
Lepas tu,aku segera naik semula ke bilik..pekerja2 maintenance tu dah siap2 baiki pintu bilik..diaorang suruh aku ke pejabat & ambik kunci baru..aku pun terus lah cepat2 pergi pejabat & mintak kunci baru..tak kena bayar !! hahaha..kata pekerja maintenance,kena bayar..apelah..bikin aku tension je...nasib tak fly 20 ringgit tu..kalau topup tu,lama dah boleh bergayut..muahahaha...
 
Selesai urusan ambik kunci tu,aku berlari-lari ke fakulti untuk hantar slip aku..malang sekali lagi,kerani kat fakulti kata,aku kena hantar hari Ahad sebab mentor aku,Ustaz Fazli berada kat Jengka sekarang ni,jadi dia tak boleh tandatangan lagi slip aku tu..& slip tu,tak boleh dihantar tanpa tandatangan mentor..huhu...PENAT !! 
 
Tanpa pikir nak rehat~ aku terus jalan laju2 ke perpustakaan sebab An & Dayah sedang menunngu..Kami nak pinjam buku untuk assignment UBI yang sangat kami tak suka tu..huhuhu..SEDIH !!
 
Baru je nak g pinjam buku kat kaunter,akak yang kat kaunter suruh kami pegi pinjam sendiri pakai self-check kiosk @ Ferrari Merah..macam mana tu ? ni aku ada snap gambar sikit..maklumlah..first timer kan..kena ada kenangan sikit..hihi..Zass~ Layannn~
 
Guna kad Dayah sebab aku punya dah full~

ni buku yang kami pinjam
Tu lah alkisah nye tekanan yang aku hadapi hari ni~ sekarang nak balik semula ke bilik,solat zohor & TIDOOO !! itu yang penting~ aku betul2 nak rehat sekarang ni..hihihi
 
Sampai setakat ni jelah..sampai lain kali..Assalamualaikumm :)

Salam Sayang,
ayumiqachan